سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روستای سیاوشکلاء چهاردانگه ساری به دلیل قرار گرفتن بر روی خاکهای نرم جنگلی ولایه های غیر صخره ای از گذشته تا بحال شاهد رانشهای متعددی بوده , این رانشها بدلیل آب شدن برف سنگین زمستانی و نفوذ آن به لایه های زیرین خاک نرم منطقه می باشد .

رانش ها در گذشته بندرت اتفاق می افتاده و دلیل اصلی آن وجود آبراهه های طبیعی وغیر طبیعی بوده که اهالی جهت هدایت آبهای حاصل از آب شدن برفها آنها را حفظ و نگهداری می نموده اند .

اما رانش ها در چند سال اخیر بیشتر و خسارتهای زیادی را به منازل مسکونی روستا وارد نموده که دلیل اصلی آن تخریب آبراهه ها و تعمیر نشدن آنها می باشد

ضمن اینکه گاهی مشاهده میشود آب زیادی حاصل از آسیب دیدگی لوله و اتصالات منبع آب که در جوار روستا قرار دارد با حجم قابل توجهی به مدت طولانی وارد زمین میشود.

ساخت و ساز غیراصولی بدون در نظر گرفتن جریان های حاصل از آب شدن برفهای متعدد در زمستان , پر نمودن آبراهه ها توسط اهالی بدون در نظر گرفتن  عواقب آن از عوامل دیگر این پدیده خطرناک می باشد.

اگر تدابیری به حال این آب های سرگردان بعد از آب شدن برفها اندیشیده نشود . هر سال شاهد رانش های بیشتر و خسارتهای سنگین تر خواهیم بود .

سید محمود طاهری

 




تاریخ : پنج شنبه 91/2/28 | 12:27 عصر | نویسنده : سید محمد طاهری | نظر
.: Weblog Themes By VatanSkin :.
*******
زیارت عاشورا *****************

کد موسیقی برای وبلاگ