سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

روستای سیاووشکلا از روستاهای بخش چهاردانگه شهرستان ساری بوده که در دهستان چهاردانگه واقع گردیده است.

این روستا با فاصله تقریبی 90کیلومتری شهرستان ساری قرار دارد. این روستا دارای 24 خانوار و جمعیتی بالغ بر 100 نفر است. تعداد افراد بالای 15 سال نیز 83 نفر می باشند. ضمنا روستا دارای 76 ساختمان و یک جاده خاکی می باشد.

ایستگاه روستا در شهر ساری بلوار کشاورز - ترمینال ساری به کیاسر واقع است. در این روستا امام زاده معصوم زاده مدفون است. روستای سیاوشکلا دارای امکاناتی از قبیل برق،تلفن، آب لوله کشی، چشمه بهداشتی می باشد.و نیز فاقد امکاناتی چون گاز، مسجد، حمام عمومی و فضای آموزشی.

از امکانات تفریحی و توریستی این روستا جنگل انبوه ترک خیل،چشمه های هلی چشمرک، چشمه دل دیمه، سنگ خان چشمه و کلاچ خاسون  اشاره نمود.

از نامهای خانوادگی این روستا می توان به نامهای اکبری،ابوالقاسمی، ابراهیمی، ایلالی، تقوی، پورموسوی، سیاوشی، سیاوشیان، جمالی، رفیعی، طاهری، محمدپور، محمدی،موسوی و هاشمی اشاره نمود که در این روستا سکونت دارند. این روستا دارای مرکز بهداشت کیاسر و خانه بهداشت ایلال می باشد.

اعضای شورای اسلامی روستا آقایان: علی جان سیاوشی، اکبر حبیبی، محمدعلی ابراهیمی می باشند. و شهدای روستا نیز : شهید سید رضا ایلالی، شهید جانباز سید محمد موسوی، شهید سید رضا هاشمی، شهید علی رفیعی و شهید سید اسماعیل موسوی می باشند.

لازم به ذکر است روستاهای گل باغ و میلادشت قشلاق و روستاهای تحت پوشش سیاوشکلا می باشند. که بعداً به تفضیل در مورد آنها مطلب ارائه خواهد شد.

تهیه کننده: سید محمد طاهری




تاریخ : یکشنبه 89/10/19 | 9:28 صبح | نویسنده : سید محمد طاهری | نظر
.: Weblog Themes By VatanSkin :.
*******
زیارت عاشورا *****************

کد موسیقی برای وبلاگ