سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
یک کاروان دل به سویت
تو رهروی سوی فردا
دارد می آید محرم
ماه پر از یاد مولا

دارد می آید محرم
ماه مساجد، تکایا
ماه غم و اشک و ماتم
بر غربت ابن زهرا

دارد می آید محرم
ماه همیشه سیه پوش
ماهی که هر انقلابی
از یاد آن گشته پرجوش

دارد می آید محرم
ماه وفا قدر عباس
ماه شکوه و حماسه
و قله ی عقل و احساس

دارد می آید محرم
ماه حسین و علمدار
هیهات از هرچه ذلت
از زندگانی چو مردار

هیهات از هرچه بیعت
با هر یزید زمانه
از مسلک اهل کوفه
از اشک بی پشتوانه

دارد می آید محرم
و کربلا کل دنیاست
شمر و اباالفضل و هانی
نقش من و تو همین هاست

باید که خود را بیابیم
ما در کدامین سپاهیم؟
یا در عمل اهل حقیم
یا آنکه اهل تباهیم
***********************
هیئت عزاداران حضرت علی اکبر روستای سیاوشکلاء چهاردانگه ساری



تاریخ : دوشنبه 91/8/29 | 3:57 عصر | نویسنده : سید محمد طاهری | نظر

 

حکم انتساب حضرت آیت ا... سید ابراهیم مازندرانی هزارجریبی بعنوان حاکم شرع منطقه هزار جریب که توسط حضرت آیت ا... سیدمحمد کاظم طباطبایی یزدی مرجع عالیقدر جهان تشیع و نویسنده اثر معروف عروه الوثقی در سال 1313 هجری قمری صادر گردیده است . لازم بذکر است که آقا سید ابراهیم بعداز پایان تحصیلات در حوزه علمیه نجف اشرف به موطنشان روستای سیاوشکلاء برگشتند ودر همانجا مشغول تدریس و تربیت شاگرد و اشاعه احکام و علوم دینی بین مردم منطقه گردیده اندو همچنین اخوی گرامی ایشان آقامحمدحسن رحمه ا... که همراه با ایشان جهت تحصیل حوزوی در نجف اشرف تشریف داشتند در دوران جوانی دارفانی را وداع گفتند.

 




تاریخ : دوشنبه 91/8/29 | 3:37 عصر | نویسنده : سید محمد طاهری | نظر

نگاهی تاریخی به منطقه هزارجریب (چهادانگه و دودانگه ساری )

 بلوک هزار جریب که شامل چهاردانگه و دودانگه می باشد به فخرعمادالدوله پسر امام زین العابدین تعلق داشته او پیش از وفات املاکش را میان سه پسر خود که یکی از آنها از مادر دیگر بود تقسیم کرد. بنابراین به دو برادر تنی باهم چهار ششم یا چهاردانگ و به نابرادری آنها دو ششم یا دودانگ دیگر رسید .

هزارجریب محدود است از مشرق به ساور و دامغان از جنوب به سمنان از مغرب به فیروزکوه و سوادکوه از شمال به بلوک متعدد استرآباد و اراضی جلگه مازندران ، طبق تقسیمات گذشته روستای سیاوشکلا متعلق به بلوک هزار جریب منطقه دودانگه و بخش نرماب بوده که بین شمال سمنان و جنوب ساری (کیاسر) واقع شده است . روستای سیاوشکلا ی بیش از یک قرن گذشته در فاصله یک کیلومتری جنوب غربی سیاوشکلای فعلی بالای چشمه سیاوشکلا (شوشکلا) در بین راه روستای گلباغ و میلا دشت قشلاق اهالی سیاوشکلا بوده ، قرارداشته است . که بعدها اهالی بدلایل مختلف از آنجا به مکان فعلی روستا مهاجرت نمودند . استادعلی حصوری نویسنده ، پژوهشگر درکتاب سیاوشان به روستای سیاوشکلا که در جنوب سمنان و شمال کیاسر واقع شده اشاره می کند و می نویسد سیاوشکلا ها در مناطق مختلف کشور وجود دارد که بعد از ورود اسلام به ایران نام بعضی از آنها به یحیی آباد تغییر کرده است. قبل از اسلام مردم ایران طبق آئینی بنام سیاوشان برای شخصیتی اساطیری که اسطوره نیکی بوده عزاداری می کردند و در مراسم سوگواری سیاوش می گریستند و سیاه می پوشیدند نخل گردانی و دیگر آئین های عزا را اجراء می نمودند.

و به آن مناطقی که آئین سیاوشان در آنجا برگزار می شده سیاوشکلا می گفتند با توجه به دیدگاهها و تحقیقات استاد حصوری و نگاهی به تاریخ طبرستان که منطقه اطراف سیاوشکلا زمانی در قلمرو پادشاهان هخامنشی بوده و همچنین وجود تپه ای دست ساز که در موقعیت استراتژیک مسلط به مناطق اطراف می باشد و جزو تپه های ثبت شده آثار باستانی است بعنوان "دین تپه " که در نزدیکی روستای سیاوشکلا واقع گردیده و قلعه معروف شاه دژ در چند کیلومتری آن همه نمایانگر قدمت بالغ برهزار ساله روستای سیاوشکلا دارد . همچنین بنده حقیر در مکان قدیمی روستای سیاوشکلا در کنار بقایای بجامانده از دیوارهای سنگی تخریب شده منازل سنگ قبری را رویت نموده ام که برروی آن نوشته بود.

"مرحومی محمد صالح ابن ملا قریب فی شهرمحرم الحرام سنته 287 هجری قمری "

البته خود این سنگ قبر هم می تواند سندی باشد بر قدمت هزارساله این روستا و همچنین تمام سعی این حقیر این است اگر هر گونه مستندات دیگری در آینده بدستم رسیده حتما حضور شریف اهالی و دوستداران تاریخ سیاوشکلا ارائه دهم.

منابع: 1- تاریخ مازندران ، رابینهو

2- سیاوشان، علی حصوری




تاریخ : دوشنبه 91/8/29 | 3:7 عصر | نویسنده : سید محمد طاهری | نظر

امام علی‏علیه السلام :إنَّ الجِهادَ بابٌ مِن أبوابِ الجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخاصَّةِ أولیائِهِ

جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند آن را بر روی اولیای خاص خود گشوده است

 بمناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مهر 1391

برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی ، کوهپیمایی ، سنگر سازی ، نصب پوستر و پرچم پخش سرود با موضوع دفاع مقدس ، گردهمایی  بسیجیان در تکیه گلباغ .

گردهمایی با تلاوت قرآن و خیرمقدم گویی فرمانده پایگاه مقاومت جناب آقای سیدعلی موسوی آغاز شد.در طی مراسم جناب آقای سیدجواد موسوی (ایلالی) بیاناتی را در زمینه نقش و اهمیت بسیج ، حفظ نگه داشتن ارزشهای دفاع مقدس ایراد فرمودند و همچنین در این مراسم مهندس سعید رفیعی از آزادگان جنگ تحمیلی خاطراتی از دوران اسارت را بیان نموده اند و در خاتمه مراسم گزارشی از فعالیتهای پایگاه مقاومت بسیج در یکسال گذشته توسط فرمانده پایگاه ارائه گردید.

و همچنین به برندگان مسابقات فرهنگی ورزشی و کودکان شرکت کننده در کوهپیمایی جوایزی به رسم یادبود اهداء گردید.

من ا... التوفیق

پایگاه مقاومت بسیج شهدای سیاوشکلاء




تاریخ : چهارشنبه 91/7/19 | 12:50 عصر | نویسنده : سید محمد طاهری | نظر
       

.: Weblog Themes By VatanSkin :.
*******
زیارت عاشورا *****************

کد موسیقی برای وبلاگ